Kuil-kuil moden yang paling indah

| HIBURAN
Kuil-kuil moden yang paling indah
Sumber: listas.20minutos.es
Senarai ini mengandungi kuil moden yang paling indah dari berbagai belahan dunia. Jangan ragu untuk mengundi, mengulas mengenai unsur-unsur yang membuatnya dan juga mencadangkan mereka yang mungkin diperlukan.

TOP 1:

Hallgr铆mskirkja (Lutheran)

Hallgr铆mskirkja (Lutheran)
Di 74.5 meter, ia adalah bangunan tertinggi di Iceland. Gereja ini mempunyai nama yang didedikasikan untuk penyair Iceland Hallgr铆mur P茅tursson, yang paling terkenal di Iceland untuk pujiannya.

TOP 2:

Masjid Aleppo (Islam)

Masjid Aleppo (Islam)
Dibina di katedral Kristian lama St Helena, Masjid Besar dan Madrasa (sekolah di mana Al-Quran dipelajari) Halawiy茅 menyerlahkan angkanya di seluruh bangunan


TOP 3:

Katedral Kristal (Kristian)

Katedral Kristal (Kristian)
Crystal Cathedral adalah megachurch Kristian di bandar Garden Grove, di Orange County, California. 10,000 panel kaca segi empat tepat. Gereja mempunyai bentuk dan ukuran alkitabiah Arkib Nuh dan dinding dibuat dengan 10 ribu tingkap kaca marah.

TOP 4:

Kuil Sungai Jordan Utah (Mormon)

Kuil Sungai Jordan Utah (Mormon)
Sungai Jordan, Kuil Utah adalah salah satu kuil yang dibina dan dikendalikan oleh Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir, nombor 20 yang dibina oleh gereja dan salah satu daripada tiga belas kuil di negeri Utah. Terletak di masyarakat Jordan Selatan, pinggiran Salt Lake County, yang dijajah oleh perintis Mormon pada tahun 1847, kuil marmar putih terdiri dari satu puncak dan taman yang pada musim bunga dihiasi dengan ribuan bunga yang, tidak seperti Di dalam kuil, mereka terbuka kepada orang ramai.

TOP 5:

Kuil Houston Texas (Mormon)

Kuil Houston Texas (Mormon)
Candi Houston Texas adalah kuil operasi ke-97 Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir.


TOP 6:

Kuil Madrid Sepanyol (Mormon)

Kuil Madrid Sepanyol (Mormon)
Kuil Madrid Sepanyol adalah kuil operasi ke-56 Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir.

TOP 7:

Kuil Lotus (iman Bah谩'铆)

Kuil Lotus (iman Bah谩'铆)
Rumah ibadat Bah谩'铆 di Delhi, India, yang dikenali sebagai Kuil Lotus, untuk bentuk bunga. Bangunan itu selesai pada tahun 1986 dan berfungsi sebagai kuil ibu di benua India. Beliau telah memenangi pelbagai anugerah seni bina dan telah menjadi subjek ratusan artikel akhbar dan majalah.

TOP 8:

Kuil Wasington DC (Mormon)

Kuil Wasington DC (Mormon)
Kuil seni bina moden ini dicirikan oleh tiada tingkap. Enam jarumnya menunjuk ke langit yang memberikan imej yang megah dan megah, didedikasikan pada tahun 1974 oleh Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir.


TOP 9:

Kuil Salt Lake City USA (Mormon)

Kuil Salt Lake City USA (Mormon)
Templose ini naik dengan megah di bandar moden Salt Lake di barat Amerika Syarikat.

TOP 10:

Kuil California San Diego (Mormon)

Kuil California San Diego (Mormon)
Kuil ini didedikasikan oleh Gereja Yesus Kristus Orang Suci Zaman Akhir pada tahun 1993. Reka bentuk kuil ini mempunyai dua menara utama dengan puncak yang mengelilingi setiap pangkalan, dan sebuah atrium taman menghubungkan satu menara ke yang lain. Reka bentuknya sangat mengagumkan.

TOP 11:

Kuil Houston, Texas (The Light of the World)

Kuil Houston, Texas (The Light of the World)
Kuil ini, yang terletak di Houston Texas, adalah milik gereja La Luz del Mundo. Reka bentuknya mengingatkan seni bina Rom dan banyak elemen yang dapat dilihat di dalam dan di sekitar kuil yang dimahkotai dengan kubah emas dan lambang "rod Aaron" yang disebut gereja yang digunakan secara meluas dalam banyak lagi Kuilnya


TOP 12:

Kuil Fortin de las Flores (The Light of the World)

Kuil Fortin de las Flores (The Light of the World)
Kuil ini dibina oleh kejutan gereja La Luz del Mundo dengan keindahan strukturnya. Ia terletak di Fortin de las Flores, Veracruz.

TOP 13:

Menara Iman (Cahaya Dunia)

Menara Iman (Cahaya Dunia)
Kuil Silao, Guanajuato, adalah salah satu yang terbesar di Gereja La Luz del Mundo. Ia mengukur 900 meter persegi, di mana 8 ribu meter persegi ditambah di sekelilingnya. Ia mempunyai ketinggian struktur 73 meter, ditambah pula dengan apa yang dilukis oleh lambang arca Wand Aaron. Keupayaan dalamannya untuk 2,000 orang duduk dengan selesa. Walau bagaimanapun, dengan menggunakan eksterior (kebun dan lain-lain) dari infrastruktur ini, keupayaan kuil diperluaskan kepada 10,000 orang dalam peristiwa besar-besaran.

TOP 14:

Ibu Pejabat Candi (The Light of the World)

Ibu Pejabat Candi (The Light of the World)
Ibu Pejabat Ibu Pejabat Antarabangsa Gereja Ruang Hidup Tuhan dan Sokongan Kebenaran "The Light of the World" terletak di kawasan kejiranan Indah di timur bandar Guadalajara, Jalisco di Mexico. Ia dianggap sebagai kuil agama terbesar di seluruh Mexico dan salah satu yang terbesar di Amerika Latin, ia mempunyai kapasiti anggaran 12 ribu hingga 15 ribu orang yang selesa dan tinggi 83 meter.