Pertandingan bola sepak yang paling mahal

| SUKAN
Pertandingan bola sepak yang paling mahal
Sumber: www.tribunact.com
Bola sepak menggerakkan banyak wang, terutama apabila kelab besar menandatangani bintang mereka. Kadang-kadang harga pemindahan boleh keterlaluan. Dengan penahanan kita akan mengkaji semula harga penandaan yang paling mahal dalam sejarah bola sepak.

TOP 1:

Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo
Pemain Portugis Cristiano Ronaldo menjadi penandatanganan paling mahal dalam sejarah bola sepak pada musim panas 2009 ketika ia dipindahkan ke Real Madrid dari Manchester United untuk 91 juta euro. Pelaburan yang kelab putih pasti telah pulih dengan penjualan baju kaos dari penyerang terkenal itu.

TOP 2:

Gareth Bale

Gareth Bale
Gareth Bale hampir melepasi harga Cristiano Ronaldo pada musim panas 2013 dengan menandatangani Real Madrid dari Tottenham. Angka transfer boleh menjadi 91 juta euro mengikut kelab putih, atau 101 mengikut akhbar Inggeris.


TOP 3:

Luis Suarez

Luis Suarez
Penandatanganan bintang musim 2014/15 FC Barcelona telah menjadi penyerang Uruguay Luis Su谩rez. Pemain dari Liverpool telah menanggung kelab Bar莽a 81 juta euro.

TOP 4:

James Rodriguez

James Rodriguez
Penyerang Colombia, James Rodr铆guez telah menjadi penerbit media Real Madrid untuk musim 2014/2015. Selepas kejayaannya di Piala Dunia di Brazil 2014, dia mencapai kelab putih untuk 80 juta euro dari Monaco.

TOP 5:

Zinedine Zidane

Zinedine Zidane
Pemain Perancis, Zinedine Zidane merupakan salah satu pemain hebat Real Madrid daripada "galaktik". Pemain datang dari juventus untuk 75 juta euro.


TOP 6:

Angel Di Maria

Angel Di Maria
Di Mar铆a Argentina dipindahkan dari Real Madrid ke Manchester United untuk 75 juta euro pada musim 2014/15. Ke hadapan adalah penandatangan bintang hebat dari orang merah.

TOP 7:

Zlatan Ibrahimovic

Zlatan Ibrahimovic
Zlatan Ibrahimovic adalah kegagalan besar untuk Barcelona, kerana pemain tidak dapat menyesuaikan diri dengan permainan Barca. Kegagalan yang membebankan Barca 66 juta euro.

TOP 8:

Kaka

Kaka
Kaka ditandatangani oleh Florentino P茅rez (Real Madrid) untuk 65 juta euro ke Milan. 4 musim kemudian, pemain gagal menawarkan apa yang diminta oleh kelab itu, dan telah kembali ke pasukan Itali untuk euro sifar.


TOP 9:

Radamel Falcao

Radamel Falcao
Penyerang Kolombia, Radamel Falcao meninggalkan baju kasual Atl茅tico de Madrid untuk mengenakan pakaian dari Monaco. Kos pemindahannya 60 juta euro. Pada musim 2014/2015, pemain Colombia itu dipindahkan ke Manchester United untuk 65 juta.

TOP 10:

Edinson Cavani

Edinson Cavani
Uruguay Edinson Cavani telah menandatangani bintang pasukan Perancis Paris Saint Germain. Pemindahan itu telah menelan belanja sebanyak 64 juta euro. Pemain telah dipindahkan dari Naples.

TOP 11:

Luis Figo

Luis Figo
Luis Figo meninggalkan Barcelona untuk menandatangani Real Madrid pada hari-hari awal Florentino P茅rez yang bertanggungjawab ke atas entiti Madrid. Kos pemindahannya 60 juta euro.


TOP 12:

Fernando Torres

Fernando Torres
Fernando Torres dari Sepanyol menandatangani kontrak pada 2011 untuk Chelsea dari Liverpool. Penandatanganan ditutup untuk 58 juta euro.

TOP 13:

Neymar

Neymar
Neymar Brazil telah tiba di kelab Barca pada musim panas 2014 dari Santos. Kontraknya yang kontroversial (kerana harga pemindahan belum dibuat rasmi) nampaknya lebih dari 57 juta euro.

Dan setakat ini pemindahan bola sepak paling mahal. Penandatanganan yang luar biasa pasukan terbesar mencari bintang mereka pada harga emas.