Tempat terbaik di Barcelona

| HIBURAN
Tempat terbaik di Barcelona
Sumber: www.layoverguide.com
Barcelona adalah bandar yang lambang, di pinggir Mediterranean, nyaman dan sangat pelancong, yang menawarkan insentif kepada semua pelawatnya: arsitektur, masa lapang, budaya, keseronokan, membeli-belah, pendek, apa sahaja yang anda mahukan.

TOP 1:

Keluarga Suci

Keluarga Suci
Tanpa menjadi "Katedral" bandar, ia adalah sebuah kuil yang indah yang direka oleh Antonio Gaudi dan monumen yang paling banyak dikunjungi ketiga di Sepanyol. Barcelona dikenali sebagai bandar "Tiga Cathedrals": Katedral itu sendiri, La Sagrada Familia, dan Santa Mar铆a del Mar.
Sagrada Familia belum selesai walaupun telah memulakan pembinaannya pada tahun 1882. Selepas kematian Gaud铆 pada tahun 1926, beberapa arkitek telah mengambil alih tugas meneruskan projek awal. Apabila kuil selesai, ia akan mempunyai 18 menara: 12 didedikasikan kepada para rasul, 4 kepada para penginjil, satu kepada Yesus dan satu kepada Perawan Maria.
Pada tahun 2010, pada akhir pembinaan pedalaman kuil, Paus Benediktus XVI telah disucikan oleh Kesuciannya.
Ia adalah monumen yang paling banyak dikunjungi oleh semua pelancong yang datang ke bandar.

TOP 2:

Camp nou

Camp nou
Camp Nou adalah stadium yang menjadi tuan rumah pertandingan pasukan pertama Futbol Club Barcelona. Terdapat banyak pelawat yang juga mempunyai insentif untuk melihat Muzium Barca, yang paling banyak dikunjungi di seluruh Sepanyol, di mana sejarah Kelab dan semua trofi yang diperolehi dari masa ke masa dikumpulkan. Bidang ini dirasmikan pada tahun 1957 (pembinaan semula sudah dipertimbangkan), dan stadium dengan kapasiti paling tinggi di Eropah dan kelima di dunia, dengan kapasiti lebih dari 99,000 penonton. Tarikan untuk pencinta bola sepak dan anak-anak keluarga.


TOP 3:

Las Ramblas

Las Ramblas
Ikon Barcelona keunggulan dan salah satu jalan yang paling terkenal di seluruh dunia. Jalan yang penuh dengan artis, pelancong dan banyak pickpockets untuk menonton! The Ramblas meluas dari pusat Pla莽a de Catalunya ke pelabuhan bandar, dan berjalan kaki lebih dari 1 km penuh dengan warna, aroma dan pelbagai karakter yang pelbagai. Tarikan utama, sebagai tambahan kepada teres dan gerai menjual bunga dan kraf yang pelbagai, termasuk persembahan secara langsung, patung manusia dan artis yang akan membuat potret atau kartun anda. Juga di Ramblas adalah Muzium Wax, Muzium Erotik, Monumen Christopher Columbus - sudah menyentuh Port Vell -, dan Pasar Modernis Sant Josep, lebih dikenali sebagai "La Boqueria".

TOP 4:

Parc G眉ell

Parc G眉ell
Dengan lebih dari 100 tahun sejarah, Parc G眉ell dibina atas permintaan seorang perusuh Barcelona, Eusebi G眉ell dalam ladang besar yang diperolehnya di kawasan yang dikenali sebagai Gunung Pelada. Ia adalah sebuah taman semulajadi yang direka oleh Antoni Gaud铆, yang telah menjadi daya tarikan utama bandar. Salah satu tempat yang paling baik dan paling istimewa untuk berjalan-jalan keluarga, menikmati pemandangan Barcelona, dan biarkan anak-anak menemui ruang yang terang. Anda tidak boleh melepaskan teres terapung dan teras naga, yang telah menjadi lambang taman.

TOP 5:

Suku Gothic

Suku Gothic
Salah satu daripada empat kejiranan yang membentuk daerah Ciutat Vella di Barcelona. Ia adalah pusat bersejarah bandaraya, di mana tinggalan dinding Rom dan bangunan-bangunan utama dan gereja-gereja yang lebih tua masih dipelihara, seperti "Sal贸 del Tinell" yang muncul dalam foto, yang merupakan dewan upacara lama Royal Palace dan kemudian gereja, kini menjadi tuan rumah konsert, pameran, dan persidangan. Oleh itu, kawasan kejiranan itu sesuai untuk pencinta arsitek, tetapi ia juga menempatkan kedai antik, kraftangan, kedai "lama", galeri seni dan bar yang akan membuatkan anda terpesona.


TOP 6:

Montju茂c

Montju茂c
Montjuic adalah kejiranan dan gunung di Barcelona. Muzium Seni Nasional Catalonia (MNAC), Yayasan Joan Mir贸, Stadium Olimpik dan kemudahan sukan lain yang dibina untuk Sukan Olimpik 1992, seperti Palau Sant Jordi, tempat sukan yang turut menganjurkan konsert Ramai bintang muzik terbesar yang bertanding di Barcelona. Dan bagaimana tidak! Mata air ajaib, yang dibina pada tahun 1929, dengan set air terjun dan kolam yang pergi dari MNAC ke Maria Cristina Avenue, adalah air pancut yang menakjubkan untuk air, permainan bunyi dan cahaya. Dari mata air besar ini, 2,600 liter aliran air sesaat di tiga kolam sepusat, dan malam menunjukkan bahawa tawaran pelawat akan mengejutkan seluruh keluarga.

TOP 7:

La Boqueria

La Boqueria
Pasar Boqueria (atau Pasar Sant Josep), yang berasal dari abad ke-13, terletak di Las Ramblas. Ia adalah ciri dan sangat menarik untuk warna dan aroma, dan di dalamnya anda dapat mencari hampir semua yang anda boleh bayangkan dari pasaran, dari masakan Catalan ke produk dari banyak tempat lain di dunia, dan juga buah-buahan eksotik yang paling lazat.

TOP 8:

Tibidabo

Tibidabo
Gunung Tibidabo, dengan lebih tinggi 500 meter, menguasai bandar Barcelona. Di dalamnya kita dapati dari sebuah kuil, iaitu Hati Kudus Yesus, untuk pandangan-pandangan dari mana untuk melihat seluruh kota Catalan. Dan yang paling terkenal: taman hiburan centenial yang besar, sentiasa berkembang, yang mengundang kita untuk belajar dari sejarahnya, untuk mengetahui daya tarikan ruangnya, untuk menikmati tarikannya, dari yang paling lambang kepada generasi terakhir dan merasakan emosi, yang direka untuk kanak-kanak, remaja dan dewasa. Semasa lawatan anda ke Park, anda akan menemui lebih daripada 25 tarikan yang sesuai untuk semua peringkat umur, persembahan menarik dan animasi perjalanan yang mengubah jadual perjalanan dari satu tarikan ke tempat lain dalam satu lagi pameran.


TOP 9:

Passeig de Gracia - Casa Batll贸 dan Casa Ametller

Passeig de Gracia - Casa Batll贸 dan Casa Ametller
Salah satu arteri utama Barcelona. Passeig de Gr脿cia mempunyai banyak daya tarikan. Ia bukan sahaja menumpukan bangunan yang sangat lambang di bandar seperti Casa Batll贸, oleh Antoni Gaud铆, dan Casa Ametller, oleh Josep Puig i Cadafalch, antara lain, tetapi ia adalah salah satu jalan yang paling indah dan, jika itu tidak mencukupi, ia juga jalan yang perlu anda lawati untuk pergi membeli-belah untuk "butik-butik yang hebat", ya, pada "harga hebat". Casa Batll贸, Ametllet dan Lle贸 Morera membentuk blok perselisihan, memanggilnya, kerana walaupun terdapat tiga rumah moden, mereka sangat berbeza dan mempunyai keperibadian yang kuat.

TOP 10:

La Pedrera

La Pedrera
Salah satu arteri utama Barcelona. Passeig de Gr脿cia mempunyai banyak daya tarikan. Ia terletak di Casa Mila, yang dikenali sebagai "La Pedrera" - juga oleh Gaud铆-, sangat dikunjungi oleh pelancong yang datang ke bandar, dan dicirikan oleh cerobong dan bentuknya, dari mana memorabilia telah dibuat semua jenis Bangunan-bangunan lain yang sangat lambang di kota, seperti Casa Batll贸, oleh Antoni Gaud铆, dan Casa Ametller, oleh Josep Puig i Cadafalch terletak berhampiran La Pedrera di Passeig de Gr脿cia.

TOP 11:

Katedral Barcelona

Katedral Barcelona
Candi yang luar biasa yang tipikal dari Catalan Gothic, bermula dari kira-kira akhir abad ketiga belas atau keempat belas, dan telah hidup dan menentang, menyesuaikan diri dengan perubahan yang dihadapi oleh bandar. Ia menempatkan serpihan Santa Eulalia (salah satu daripada dua peniaga bandar bersama-sama dengan Virgin of Mercy), dan sebuah cloister yang indah di mana galerinya adalah Muzium Katedral bersebelahan gereja St. Lucia. Pada mulanya ia adalah di mana bilik makan lama orang miskin terletak.


TOP 12:

Santa Maria del Mar

Santa Maria del Mar
Bersama-sama dengan Katedral Barcelona dan Sagrada Familia, Basilika Santa Mar铆a del Mar membentuk kelompok yang menjadikan kota "itu dari tiga katedral". Ia adalah karya seni Gothic yang menakjubkan, dibina hanya 55 tahun, dari 1329 hingga 1384, dan merupakan satu-satunya gereja gaya Catalan Gothik murni.

TOP 13:

Gran Teatre del Liceu

Gran Teatre del Liceu
A mesti melihat pencinta opera yang melawat bandar: ia adalah rumah opera di Barcelona. Terletak di tengah-tengah Ramblas, ia dibina pada tahun 1847, dan selama bertahun-tahun ia telah mengekalkan fungsinya sebagai pusat budaya dan seni. Ia telah mewakili opera yang paling berprestij, yang dilakukan oleh penyanyi opera yang paling terkenal, serta ballet terkenal di seluruh dunia. Teater ini tertakluk kepada beberapa serangan, dan beberapa kebakaran, yang terakhir dari mereka pada tahun 1994, ketika ia telah diubahsuai terakhir, membuka semula pintu pada tahun 1999.

TOP 14:

Barceloneta

Barceloneta
La Barceloneta adalah, asalnya, kejiranan laut bandar. Banyak restoran dan tascas di mana anda boleh merasai ikan lazat yang terkenal (jika kita tahu bagaimana memilih laman web!). Ia juga menempatkan pantai yang indah, yang tertua di Barcelona, di mana anda boleh berjalan, berehat, mandi atau merasai paella yang menghadap ke laut.

TOP 15:

Pla莽a de Sant Jaume

Pla莽a de Sant Jaume
Mereka yang melawat Barcelona dan suku Gothic tidak boleh ketinggalan Plaza de Sant Jaume, di mana kerajaan bandaraya (Dewan Bandaraya) terletak dan, di bangunan bertentangan, dari Generalitat de Catalunya. Ini adalah dua istana yang layak dikunjungi, walaupun itu hanya boleh dilakukan pada tarikh tertentu.
Kerana kepentingan politiknya, dan lokasinya di jantung kota lama, ia adalah pusat peristiwa kebudayaan pada hari cuti, dan, mengapa tidak mengatakan begitu, mengenai manifestasi protes rakyat.


Ini adalah tarikan utama di bandar Barcelona yang tidak boleh dilewatkan oleh mana-mana pelawat ke Barcelona.